Archieven

Kan ik een schildpaddenverzorger spreken?

Als er op bezoekdagen schildpaddenverzorgers rondlopen, kunnen ze altijd worden aangesproken. De verzorgers zijn echter druk bezig met de dagelijkse verzorging zoals het schoonhouden van bassins en verblijven. Dat zal veelal zichtbaar zijn, maar ze kunnen ook bezig zijn met werkzaamheden achter de schermen, bijvoorbeeld in de quarantaineruimte. Daarom zijn verzorgers soms genoodzaakt gesprekken kort te houden. Ze kunnen zeker geen interviews doen. Wij vragen hiervoor uw begrip. Als er geen verzorgers rondlopen, kunnen vragen worden gesteld bij de informatiebalie.

Waarom kan het 48 uur duren voordat mijn online entreebewijs wordt geactiveerd?

Bijna alle bezienswaardigheden werken met e-tickets. Ongeveer 20% van een verkochte e-ticket gaat naar de ticketprovider. Wij besteden die 20% liever aan verzorging van onze schildpadden en daarom is gekozen voor verwerking in eigen beheer. Vrijwilligers verwerken bij gelegenheid aangekochte online entreebewijzen die altijd binnen 48 uur na aankoop worden geactiveerd. Als compensatie voor de maximale wachttijd van 48 uur wordt 25% korting gegeven!

Zijn er op bezoekdagen in de wintermaanden wel schildpadden te zien?

Ja hoor, ook op bezoekdagen in de wintermaanden zijn er heel veel schildpadden te zien. Bepaalde Europese soorten landschildpadden houden weliswaar een winterrust, maar dat aantal is ten opzichte van alle aanwezige soorten schildpadden gering. Het Schildpaddencentrum is geheel overdekt en volledig verwarmd. Hierdoor zijn de omstandigheden voor bezoekers en schildpadden ook in de wintermaanden optimaal.

TICKETVERKOOP
Bestel snel want
Op=Op!

000 Tickets
75%                          
0 Tickets

Bestel Tickets Schildpaddencentrum